söndag 3 augusti 2008

Trappskrapning, shopping och lite annat...



Ja det går trögt med det där skrapandet. Helt vansinnigt drygt, dessutom har jag fått blåsor på händerna. Nä, nog med slitet för idag, men jag hann faktiskt en bra bit. Känns som jag ser ett slut på eländet :)





Väggarna börjar oxå bli klara så smått. Färgen tog slut så maken måste köpa ny innan jag kan fortsätta, för det är iallafall kul :)





Sen har jag haft det väldigt hårt trafikerat ute på altanen idag med som ni kan se. Men det är ganska bra att de håller till där, jag ser dem ju från trappen där jag tillbringat min dag ;)


Till slut stupade ju vissa av allt körande, haha!



Tro det eller ej, men shopping har jag faktiskt hunnit med oxå. På polarn o pyret fyndade jag lite höstgrejer till tjejerna för halva reapriset!! Det ni, tror jag gav en 100ing för allt det här!



Passade även på att köpa vinteroverall och en väska till lill-fisen som snart ska börja på dagis. (ja helt sjukt, hon e ju vår lilla bebis än!) Jag tror vi tycker hon är bebis eftersom hon inte lärt sig gå riktigt än och bebisar lämnar man ju inte bort på dagis lixom... :(

Godkväll på er!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ni är duktiga! Hur hinner ni och orkar allt??
Det blir nog finfint i trappen!
ha de gott!
kram!
husetpabacken.blogg.se

Södralycke sa...

Sjukt tråkigt och dryyygt det är med förarbete...skönt att ni snart är klara! Kommer att bli superfint :)Får försöka pussla ihop någon dag när vi kan komma o hälsa på framöver (och gratta Johannes...)

Ha en skön vecka! Kram johanna

Frida sa...

Ja visst är det konstigt att folk lämnar sånna saker på loppisar. Ser ju ut som om du har kommit en bra bit på vägen. Som Södralycke säger förarbete är så tråkigt men jag lovar dig att du inte kommer ångra att du har gjort det sedan när du ser resultatet.Tapeten är så himla snygg!
Kram Frida

♥ Fyra årstider sa...

Hej
Tack för besöket hos mig, då blir jag nyfiken på dig. Jag vill också måla trappen framöver, ser ut som det kommer bli toppen fint. Söta barn du har!
kram Lotta

Anna sa...

fint det blir men skrapa är verkligen tråkigt. du älskar polan och pyret va?ler. händer i veckan då? kram anna

Kannor och karaffer sa...

Vad ni sliter - glöm inte att njuta också :-))

Men det kommer att bli fint vad det liter - vi har också massor med projekt på G men ett bröllop kom emellan så nu går vi på lågfart...

Ha det gott!
Ann

Mamma C sa...

Oj, vilket slitgöra förstår om du har blåsor. Men man får tänka att det blir så fint när det är klart.
Kram mamma c

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Godkväll!

Vilket hästjobb med skrapandet av trappan! Jag förstår att du får blåsor!!!

Men snart så är det klart och det kommer bli så superdupersnyggt med ny färg på väggarna, ny tapet och så nyfixad trappa!

Härliga shoppingfynd!
Tänk att det är dags att börja handla vintergrejerna redan, jag vill ha sommar ett tag till!

Kram Annica

Sara sa...

Hmm min "lilla" Vilgot som snart fyller 5 är min bebis. Är det för att han är minst, man vill hålla kvar vid att de är små. Fina stövlar du köpte.
Kram Sara

Hagbacken sa...

Oj..vad du/ni jobbar...men fint kommer det ju att bli!

Roligt att läsa din utmaning också...ser ut som att ni hade en superkväll tillsammans du och kompisen!

Vad roligt med rea, och att få fynda lite..själv beställde jag kläder t barnen för 3900:- (!) från H & M igår...och då var INTE vinterjackor mm med...*suck*

Bara två veckor kvar nu, sen ska de ut i skolan igen....då känns det som att hösten är här!

Kram på dig//Linda

Anonym sa...

Slitgöra det är vad det är att skrapa målarfärg...men...det ser ut att finnas ett slut på eländet! Förstår att du har fått blåsor på händerna...bra att du kunde ta dig lite ledigt och få shoppa lite...det brukar pigga upp den mest trötte hemmafixaren!
Tjejerna ser ut att ha kul iallafall och snygga kommer de att bli i sina nya mössor!
Kram,
Bella

Lina sa...

Hej!
Oj vad ni fxar och donar! Jag är så imponerad, dessutom har ni 2 barn! Vi har bara ett, men hinner inget...Jag har inte fått gjort nåt av mina "hemma projekt" i sommar! Jag drömde ju om att måla vår sängstomme vit, men de får bli ett senare projekt!

Ja, visst kan man fynda nu! Jag köpte en massa kläder till lilla E, halva reapriset på KappAhl, de var nästan gratis! ;- )

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Anonym sa...

Hej!

Kul att du gillade vår bröllopsberättelse!

Jag avundas dig inte med ditt skrapande, fast det är säkert värt allt slit i slutändan.

Själv ska det städas idag och sen ska jag börja måla om vardagsrummet.
Ja det blir nog blommigt, randigt och rutigt ihopa. Då menar jag soffa och fåtöljer a la Ektorp!

Vad fina saker du inhandlat till tjejerna.
Visst växer de så fort, helt otroligt.

Ha det gott!

Kram Bodil.

Vecka - Vecka sa...

Kämpa på! Trappan kommer att bli så fin! Fast det är jobbigt med sånt som tar tid..

Ja, vi får se hur länge min stege får stå mot väggen.. får väl hänga upp den i taket snart! Ett gammalt fönster att dekorera finns också på min vill ha lista!

kram,Lotta