torsdag 7 augusti 2008

Sista fikat med gänget...

Vi är ju ett gäng tjejer som träffas minst en gång i veckan och käkar frukost/fika hos varandra. Vi har alla ungar i samma åldrar så bättre kan det inte bli! Idag stack vi över till T vid 9 tiden för lite frukost, och S hade med sig tårta! Både barn och vuxna åt som om vi sett en kaka på 3 år ;)Men nästa vecka är mammaledigheten slut för S och som sagt, det dröjer inte så länge förrän jag gör annat heller *suck* Jag hade lätt kunnat bli hemmafru! *s*








Jag hoppas verkligen vi fortsätter ses på detta sättet, kanske inte lika ofta, men ibland. Ni har verkligen gjort min mammaledighet till en av de bästa tiderna i mitt liv! Tack S o T för att ni finns i mitt liv, det är den största anledningen till att jag inte vill flytta härifrån.




Idag kom lite gotte med posten, både till mig och lite till maken, gissa vad jag ska göra ikväll? *höhö*


Ja, det är jag värd för jag har slitit som ett djur hela em med trappmålning, skurning och finjusteringar. Det är lill-pillet som tar tid, men nu är vi snart klara med hallen! Bilder är på G!



Trevlig kväll!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen:)
Ja det var verkligen tårtsugna vuxna och barn idag! Sambon tyckte också den var god;)
Vad glad jag blir när du skriver så om oss:) Vill bara säga detsamma om dig! Jag är jätteglad att jag bjöd hem dig på fika den där dan för ett år sen, bättre vän kan man inte ha! Ha en bra kväll med dina videos!
KRAM Sofie

Vardagstugg sa...

Ni såg ju ut att ha verkligen trevligt tillsammans! Kul när man kan göra något så roligt så ofta! Hoppas ni finner tid till att fortsätta träffas lika ofta i framtiden!

Trevlig kväll/Annelie

Södralycke sa...

Den tårtan såg smarrig ut! Hade man inte tackat nej till ;) Så då får ni slåss om tv:n ikväll då? Arkiv X eller Seinfeld....

Trevlig helg!
Kram Johanna

Sara sa...

När jag var mammaledig hade vi också mysiga träffar, jag och två andra mammor. En av dessa är idag min allra bästa kompis.
Kram Sara

Rosa Hemmet sa...

Vad mysigt det lät att samlas ett helt gäng sådär regelbundet! :) Igår först skickades Elvis iväg till dig, han borde vara framme på måndag... Tyvärr hände en liten grej med honom, men ja har skrivit en lapp i paketet... Ha det fint!

svartataket sa...

Smarrig! Ja ledig vill man vara :))
ja Seinfeld tittar jag på varje kväll :) Men ibland krockar det med SATC och då blir det svårt *fniss*
trevlig helg!
KRAAM

Anonym sa...

Hej tjejen1

vad mysigt när ni träffas så och hoppas ni kan hålla fast vid att träffas.
Vi är tre mammor med våra döttrar som är lika gamla som träffas. Vi ska alla på babysim idag. Det är himla kul och viktigt!

Jag förstår att du skulle kunna vara hemmamamma.
Jag är housewife and I love it!

Ha det gott!

Kramar Bodil.

Mjuka sa...

Låter jättemysigt!! Hade det så när mina stora barn var små, vi var ett gäng tjejer. Alla tre hade flickor och pojkar i samma ålder.
Ha en go helg
kramar M

Dicksonska våningen sa...

Vilken härlig tradition! Passar ju bra när man är mammaledig att skvallra lite med andra i samma situation :)
Har du några planer för hösten? Blir det plugg eller jobb?
Ska bli spännande att se trappan!

Kram Annika

Frida sa...

Det ser ut som en god tårta det. Låter ju mysigt att vara några stycken som träffas regelbundet. Ser fram emot att få se trappan!
Kram Frida

Anonym sa...

Visst är det härligt med vänner...och barnen kommer även i fortsättningen att vara anledning till att man hittar nya undebara vänner...
Kikade i inläggen längre ner och såg att du nu är reserv nr 2...undrar om du inte kommer in...min kompis var reserv 5 i sista utagningen och hon kom in efter det att skolan börjat...men vad gjorde det...Jag håller tummarna...
Kramar,
Bella