måndag 18 augusti 2008

Dockorna har flyttat in...

"Vad är det här? Ett vandrarhem??" Var makens reaktion till den här synen som mötte oss när vi skulle lägga oss igårkväll... *skrattar*
Det såg ju helt sjukt ut!
Tydligen har vårt sovrum förvandlats till nått dock-hem...



Har fått en liten utmärkelse av Malin med bloggen Leva som jag. Tyckte den var riktigt söt med budskapet "en blogg med ett hjärta". Tusen tack vännen för att jag fanns i dina tankar!

Jag vill skicka den vidare till några av mina favoriter;

Leva på landet

Dicksonska våningen

Lilla huset på berget

Just för att ni bloggar med hjärtat och bjuder på era liv och vardagar!


Tills vidare!

14 kommentarer:

Isabelles moster sa...

Hej!
Det lät bra med trappan, det ska jag använda mig av!
Ja stolarna är verkligen fina, m jag måste bara ta mig till IKEA först o närmsta är Jönköping eller Göteborg m jag åker helst till jönköping. Där är det alltid så lite folk, det är perfekt! Jag läser annars till sjuksköterska skulle du också göra det eller gör du det redan?
Kram C

Living by Milla sa...

Hihi, vilka underbara bilder!!
Grattis till utmärkelsen, det är såå roligt att få.

kram Camilla
Ps. Klart du får länka mig, blir bara glad!

Frida sa...

Hej!
Så fint det blev med dörren! Jösses kan förstå att din make blev lite förvånad när han möttes av alla dockorna. När man har barn kan allt hända det är det som är det roliga.
Grattis till utmärkelsen!
Den är du verkligen värld alltid lika roligt att titta in till dig och se vad som har hänt!
Keram Frida

Sara sa...

Hejsan

Vad roliga tjejerna är som bäddar ner dockorna i er säng :-) Grattis till den fina utmärkelsen, du har en annan utmärkelse att hämta hos mig.
Kram Sara

Anna sa...

oj mycket dockor där.
barnundersköterska det låter intressant har aldrig hört om det innan, hur lång utbildning är det då? och vad innebär det? bm utb var väl ganska svårt att komma in på, svårare än ssk, ssk kom jag in på första uttaget och bm kom jag inte in på första gången och kom in som reserv efter de hade startat andra gången. lite olika vad de går på, både betyg, hur länge man har jobbat och sånt där. hoppas du blev lite klokare, int ehört något om ssk utb då? lycka till på intervjun då! många kramar

Annica sa...

Vilken härlig syn:)

Kramis
Annica

Ullis/Leva på landet sa...

kan tänka mig makens reaktion när hela sängen var full med dockor. Har aldrig hänt här hemma då, men lego och bilar har vi hittat i massor i våra sängar. Tack så mycket goa du för att du skickar utmärkelsen vidare till mig. Blir så glad.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Vitt är vackert sa...

Haha, vilken syn! Ser ut som rena sjuksalen...

Vilken fiiin ytterdörr ni skaffat!!

Ha det bra!
Kram Ellinor

Isabelles moster sa...

Jaså det finns barnundersköterska? Vad häftigt det har jag aldrig hört! Det är säkert också jättekul! Nästa vecka börjar min näst sista praktik, på BB/förlossningen. Det ska verkligen bli JÄTTEKUL! Då kanske man får för sig att läsa till barnmorska också???...
Hoppas du hittar mycket kul på IKEA! Du kanske visar på din blogg vad du hittat sen?
Kram C

Södralycke sa...

Ha, ha det såg rätt kul ut :) Särskilt med alla vagnarna parkerade på rad :)

Jodå det blir en soffa, ska hämta den i Lenhovda i morron kväll!

Kram Johanna

Dicksonska våningen sa...

Grattis till utmärkelsen! Och Tack för att jag får den av dig! Du får en utmärkelse av mig också - för att du har en så härlig blogg! Det är jättekul att följa dig och din familj!
Kramar Annika
Fin dörr!

Pixi sa...

Ohh vilken gullig utmärkelse!!! Den e du värd !! ja håller med guben din,har ni öppnat vandrarhem?? hehe =)

Klarafina sa...

Vad sött med alla dockorna i sängen! Lite trångt kanske?

Anonym sa...

Många dockor blir det förstås med två tjejer...trångt om saligheten men finns det hjärterum...
Det blev ju jättebra med den nya dörren och med spröjset på plats så blir det det ju pricken över i:et.
Grattis till utmärkelsen...i din blogg är det hjärtat som är den röda tråden...så bättre kunde det ju inte bli!
Kram,
Bella