lördag 9 augusti 2008

Lycka är...

...en ask med russin. Iallafall om är 1 år gammal.


Tänk vad glad en unge kan bli för lite russin. Dagen är gjord och lyckan är evig!


Kanske känner hon sig lite extra nöjd nu när hon lärt sig gå oxå! Jag är så glad för hennes skull, att hon kommit på att det är smidigare att gå än att hasa sig fram på rumpan ;)


Heja Ella!









Min fina Elvis-tavla kom i med posten igår! Vann den i en tävling hos Camilla med bloggen Rosa hemmet. Tack så mycket, ska nog hitta en passande plats för honom här hemma. Maken får väl blunda när han går förbi då han inte är så mycket för den här snubben. Jag brukar lira Elvis när han inte är hemma, då kan jag flänga runt bästa jag vill ;)


I morgon tänkte visa lite bilder på förvandlingen här hemma! Jag har målat trappen 4 kvällar i rad nu! Man blir helt snurrig i huvudet av allt målande, håller ju på med ytterdörren samtidigt...

Trevlig helg!

10 kommentarer:

Chubby Chieque sa...

Vad fin tös du har! Önskar att alla stora barn uppskattar lilla sak dem får §:-( men icke...

Ta tillvara tiden med lilla tösen, tjejen! Tiden går så fort.

Hoppas att ni har en ljuvlig helg allihopa...

kram från 08!

Ullis/Leva på landet sa...

Här var det mycket att läsa som du skrivit medans jag var borta. Tänk att bilar kan vara så spännande, *s*. Som sgat så hade din pappa o M mycket att prata om. Vi hade det jättebra. Hade ju inte planerat för en massa bad utan en hel del o titta på så då gjorde det inget att det regnade. Hoppas att ni får det mysigt när ni åker dit. Glassiären var vi ju på såklart. Mätt blev man i alla fall.

Ha en riktigt skön helg!
Kram Ullis

Frida sa...

Det var längesedan man åt ur sånna små söta russinpaket det är nostalgi. Söt dotter du har! Elvistavlan är superhäftig har också en hemma men den ligger långt inne i garderoben. Annars är han en av min favoriter.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Grodmamman sa...

Här har vi också haft en stjärthasare! Hon var 14 månader när hon började gå.
Fint det blir i hallen. Skall bli kul att se när det är helt klart!
Gillar overallen du köpt på PoP. Tyvärr vill inte dottern ha overall längre, annars skulle jag kunna tänka mig att köpa en likadan till henne.
Kram

Anonym sa...

Öh? Ledigt? Har du börjat jobba? eller menar du att ingen kunde ta barnen kanske? Han hade en lägenhet i fridlevstad. inte så fin lägenhet och han har den kvar fortfarande så alla hans möbler är där.. alla utom sängen då som är här. men den enda möblen som är värd att spara sen är hans soffa och kanske bord. och det åker isåfall in i förrådet... aja, men det var synd med festen... men det får bli en annan gång... ;) Pöss!!!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tjeeena! Jorå jag är än så länge nöjd med beslutet att jobba lite mindre men antagligen kommer det kännas i lönekuvertet... När jag börjar jobba?? Jodu första lektionen börjar klockan 8.20 varje morgon men innan dess ska jag ju hinna förbereda mig lite. Har enkel resa strax över två timmar till jobbet. Hem går det fortare då är det ingen väntetid mellan kommunikationsmedlen...

Oj så du målar. Ska bli så kul att se resultatet! Jag vet ju vad en målarhink kan göra:)

Kram Annica

PS. Visst är barn härligt tacksamma i en viss ålder... Vår dotter blev så ruskigt glad över en liten ful äggkopp som hon fick på Mc Donalds när hon var liten så jag nästan bröt ihop av skratt...

Living by Milla sa...

Vilken söt liten Ella du har, hon ser så nöjd ut med sitt russinpaket!;)

Väntar med spänning på trappbilderna.

kram!
Camilla

Rosa Hemmet sa...

Tjo! Vad bra att han kom fram! Visste inte riktigt hur jag skulle göra med honom, men tänte att det är lika att skicka honom! :) Vilken söt unge! Ha det fint

Anonym sa...

Lyckan är magiskt för den är ju så härlig...och väcks av olika anledningar hos var och en av oss...
Kommer ihåg när dottern badade och min farmor gav henne ett deciltermått att leka med...hon var salig av lycka...
Så söta dina töser är!
Skall bli spännande att se trappan efter all möda och besvär...
Kram,
Bella

Anna sa...

åh vad duktig hon är lilla gumman! skall bli kul att se bilderna från hallen! ha en bra vecka! kram anna