onsdag 27 augusti 2008

Hatthyllan är på plats!


Idag fick vi upp min hatthylla jag jobbat med några dagar, det som tog tid var ju allt målande...som vanligt ;) Jag köpte garderobsknoppar från IKEA och använde som krokar. Fanns inte så många i gammal stil som jag var på jakt efter så det fick bli dessa.






Sen jagar jag en dörrmatta. En liten smidig sak eftersom vi har trappen där precis så kan den inte vara hur stor som helst. Har hittat en på Village som nog får följa med hem nästa gång.


Nu är alla tavlor på plats i trappuppgången. Blir väl att man byter motiv med tiden, men just nu ser det ut såhär. Ser nästan lite pluttigt ut på den gigantiska väggen...

Har fått en supergullig award från Johanna! Tack så mycket, jag tyckte den här var bland den sötaste jag fått!



Vill skicka den vidare till Livet på Hulta och Leva på Landet.
Älskar att följa era bloggar!
I mån fortsätter inskolningen av lilla E, det är inte bara mamma som börjat på ny skola denna veckan :)

21 kommentarer:

Hagbacken sa...

Åh Karro vad fint det blir i eran hall..tycker inte alls det ser pluttigt ut i trappen..bara såå fint!

Du är såå duktig..golvet ser fantastiskt ut!

Kram Linda

Grodmamman sa...

Vad fint det blev! Och jag gillar din tavelvägg!
Du har något hos mig! Ser att den redan finns hos dig, men du får den ändå!:)
Kram

Frida sa...

Lilla snuttan! Sånna lampor borde förbjudas. Ni har ju också fina saker överallt. Hallen blev ju hur bra som helst. Så fint med hyllan och tavlorna i trappan.
Du är duktig du! Grattis till utmärkelsen!
Kram Frida

Pixi sa...

Åh vad fint det blev,visst e det bra att vara en Handy-woman!!Det e ju du oxå!! Vänta du bara när du nått min ålder kan du nog mer än jag !tihi...Duktig du e som satt dej i skolan igen !!!Applåder till dej att du fixar både det o hemmet o dina små tultor!!!=)

Anonym sa...

Åh jag älskar den tapeten....undrar om den skulle passa här nånstans....hmm.
Jättefin hall har ni!
ha en bra skoldag imorgon!
Kram!

Grodmamman sa...

Hej igen!
En mobil står högst på sonens önskelista inför födelsedagen och han har mer eller mindre blivit lovad en av farmor!:) Hon har dock sagt att vi får stå för kontantkortet!
Kram

Anna sa...

Hej! tack gumman för awarden vad du är gullig. hur går det i skolan nu? jätte nyfiken juh, och lilla E på dagis, stora tjejen nu.

Här kommer listan på de böcker jag hittat, har inte hunnit jämföra med din lista och vet inte om det går med mina gamla böcker men de finns här om du behöver dem. men som sagt, köp begagnade och låna på bibliotek och kopiera ihop med klasskompisar det gjorde vi.

Medicinska sjukdomar. Elsy och Thomas Ericson

Internmedicin. Kjell Asplund mfl

Människokroppen Anatomi och Fysiologi, Bjålie mfl

Allmän omvårdnad. Nina Jahren Kristofersen mfl del 1-3.tetrik och gynekologi

Vårdandets ide. Katie Eriksson

Hälsans ide. Katie Eriksson

Din stress och andras. Kerstin Olofsson

Patientundervisning. Birgitta Klang Söderkvist

Kvalitetsindikatorer inom omvårdnad.

Administration och arbetsledning i vård och omsorg. Ewa Nilsson mfl

Obstetrik och gynekologi, klinik och vård. Lars Weström mfl

Klinisk mikrobiologi.

Psykologins grunder. Lars Karlsson

Grundläggande statistik-med tillämpningar inom sjukvården. Göran Ejlertsson

Kompetensbeskrivningar för sjuksköterskor och barnmorskor

Omvårdnadens mosaik. Norberg mfl

Forskningsprocessen, kvalitativa och kvantitativa perspektiv. Henny Olsson, Stefan Sörensen

Sjuksköterskans historia, Barbro Holmdahl

Omvårdnad i ett mångkulturellt samhälle. Ingrid Hanssen

Patientobservationer, Turid Stovring

Farmakologi Erik Lunell

Etik i basal omvårdnad, Kersti malmsten

Vägen till vetenskapsfilosofin, Stig Lindholm

puss och kram

Dicksonska våningen sa...

Det behöver verkligen inte vara dyrt eller komplicerat att hitta en hatthylla. På jobbet kostar en del hatthyllor över 2000.-! Och då är de också vitmålade!!! Nej, din var bra mycket finare än dom!
Lycka till med inskolningen!
Kram Annika

Södralycke sa...

Vad fint det blir i er hall!
Jag börjar inte förrän på måndag...så lite pysseltid har jag än även om jag jobbat ett par kvällar ;)
Men sedan blir det full rulle med studierna igen.... Litet tips om kurslitteratur...kolla vad som finns att låna på biblioteket, ska det bara läsas några sidor så finns det oftast kursref att läsa på plats eller kopiera! Ett annat tips är att kolla kurslitteratur.se (begagnade böcker)

Kram på dig!

kram!

Rosa Hemmet sa...

Såååå snyggt det blev i hallen och tavelväggar är alltid snyggt! Superpersonligt med foton på famijen oxå:) Sov gott.. ZzZzZZz

Rosa Hemmet sa...

Din klocka för inläggen går lite fel här upptäckte jag, jag skrev godnatt 15:48 ;)

Anonym sa...

Hejsan!
Grattis till utmärkelsen!

Vad fint ni har fått det i hallen, så tjusigt det blev med alla ramarna.

Ha det gott!
kram Bodil.

svartataket sa...

Vad fint det blev! Hoppas du hittar en passande matta!

KRAAAM

Anonym sa...

Tänk vad allt slit har betalat sig...det är så fint! Tavlorna på väggen smalt in hur bra som helst...allt du målat, fixat och fått till...mina komplimanger...och du grattis til den fina utmärkelsen...du har en utmärkelse att hämta hos mig också!
Kramar,
Bella

Anonym sa...

Tapeten i din hall är ju bara jättefin !!!!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Superfin hatthylla du! Grattis till awarden!!

Kram Annica

sand mellan tårna sa...

Hej.

Hyllan blev jättefin, hallen verkar vara väldigt välkomnande! Håller ju själv på med vår hall.... *suckar högt* men det går långsamt.

Din tavelvägg ser jättefin ut, klickade upp bilden och såg ett diplom för tandemhopp!!!! är dte du? Det är någgot jag skulle vilja göra MASSOR!!! Högt på önskelistan! berätta!!!!

Kram L

Living by Milla sa...

Vad duktig du är! Hatthyllan är supersnygg och vad fint det blev med porslinsknopparna.

Vilken liten söting du har.

Må så gott!
kram Camilla

A home far away sa...

Er hall är ju helt underbar! Älskar tapeten bakom hatthyllan, vilket liv den ger åt rummet:-!

Och grattis till din award, den är du värd!!

Ha en alldeles underbar helg
Kramar Gunilla i Singapore

Villa elva-kulla sa...

Oj vad fint det är i er hall. Älskar tapeten.
Ha de gott och trevlig helg!
/ Jennie

Isabelles moster sa...

Superfin hatthylla... jag är också på jakt efter en bra hylla där m har en sån smal hall så det går inte med så många färdiga hyllor man köper. Får väl snickra en själv.. (he he he, njae tror inte det...).
Nu fredagskväll, vad härligt med helg! Ha en ku lhelg, ska bli kul att se vad du hittat på för kul! Jag och "grodmamman" kanske ska på loppis på söndag, vi får se!
Kram C