torsdag 21 augusti 2008

Nytt beslut, fönster o sprayfärg

Tack alla för era kloka och fina ord ni gett mig. Tack för att ni delar med er av era egna erfarenheter och misstag. Speciellt pappa och Anna, ni bankade in lite vett i mig som saknads i det här tänkandet...

Tyvärr blev det inte lättare idag då det där samtalet från Växjö universitet kom...

JAG KOM IN!!

Jag bad att få tänka en stund, hon gav mig två timmar därefter ville hon besked om jag tackade ja till min plats. Beslutet har varit det svåraste nånsin! Jag ringde skolan i sista sekund och tackade JA till en plats på sjuksköterskeprogrammet. Men tankarna har inte lagt sig än och jag har inte kunnat tacka nej till platsen på KY-utbildningen... Jag vill ju båda två, det låter ju fantastiskt kul att bli barnundersköterska, men det var som pappa sa; för samma studielån och för för lika lång utbildning blir jag sjuksköterska. Ett yrke med så många fler valmöjligeheter.

Om jag bara kunde se in i framtiden, då skulle mitt beslut vara så enkelt!


Nog om det, jag måste sova på mitt beslut lite...


Jag plockade in vårt gamla fönster, det andra paret till fönstret vi satte upp i trappen. Tycker fönsterna på det här huset är så fina och det är ju skam att det ska stå gömt ute i garaget när det kan ta plats här inne!
Har ni några bra tips på vad jag kan göra med det? Jag har några egna ideér men vill gärna höra vad ni tycker.
Glaset är kvar och så ska det förbli så man får nog begränsa sig lite.



Sen var det de här med sprayfärg. Jag har provat det för första gången och vilken besvikelse! Skulle ju spraya alla min gamla ramar jag köpt på loppis och så här långt räckte färgen, och till två krukor som blev fula som stryk! Färgen är knappt täckande!

Jag gav 120:- för den här flaskan! Nähä tack, det blir fram med penseln för avsluta det sprayfärgen inte kunde....

Kram på er!

15 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så roligt att du kom in, men som sagt mycket att tänka på. Tycker nog att din pappa har rätt i alla fall. Mycket större valmöjlighet som sjuksköterska. Går ju att bli barnsjuksköterska också om du sedan inte vill bli barnmorska. Sov på beslutet du så att det känns rätt hur du än gör. Har aldrig provat sprayfärg och det verkar ju vara tur det.

Kramar Ullis

Grodmamman sa...

Håller med Ullis! Jag skulle ta chansen och läsa till sjuksköterska. Min svägerska gör det och hon läser i en stad ca 14 mil t o r bort. Hon fixar det och har en 7-åring och en 4-åring. Ok, lite äldre än dina, men vill man så går det! Lycka till med ditt beslut!
Kramar

Dicksonska våningen sa...

Grattis till platsen på utbildningen! Så roligt - ett angenämt problem. Antagligen vet du redan nu - innerst inne - vilken linje du vill välja...

Sprayfärg räcker inte långt... jag vet. Jag har fått köpe flera omgångar när jag gett mig in på att spraya något. Men till små, små projekt med mycket krusiduller är det bra! :)

Att bara hänga fönstret på väggen och dekorera med diverse söta saker är ju vackert. Ska bli roligt att se vad du hittar på!

Vår bank är Nordea. Men jag tror att hon vill att vi ska låna mer pengar till renovering... det är därför det kom blommor! Vi sa att vi ev skulle göra det men har inte gjort det än. :)
Kramar Annika

Södralycke sa...

Grattis, jag sa ju att du skulle komma in!! :) Håller nog också på sjuksköterska, men det viktigaste är ju så klart att du känner efter innerst inne vad du vill. Ullis tips om barnsjuksköterska låter ju också som ett alternativ till barnmorska...
Sprayfärg är lite tålamodskrävande och måste tas i flera lager... Har aldrig testat på tavelramar men sprayade en korg svart i våras och det funkade bra.
Kram på dig!

Anonym sa...

Vilket flax med två sådana valmöjligheter! Jag tycker nog det låter som ett bättre val att läsa till sjuksköterska, då har du mer att välja på när du är klar. Och din fras argument är ju inte heller att förakta.

Lycka till med vilket val du än gör!
Kram Ingrid

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vad jag är glad för din skull!
Visst är det lite knepigt att bli antagen till två utbildningar men jag är säker på att du tar rätt beslut bara du följer ditt hjärta!

Här kommer en stor kram
KRAM
Annica

Sara sa...

Vad roligt att du kom in, förstår att du har lite att fundera på nu. Jag skulle valt sjuksköterska.
Kram Sara

Anna sa...

skönt att du tagit ett beslut nu, jag tror det kommer bli jätte bra. ring när du fått första litteraturlistan så skall jag leta fram mina gamla böcker och se vad jag kan bidra med. så GRATTIS igen gumman!!! många kramar från anna och henke

Anonym sa...

Hej tjejen!

Oj, du har det inte lätt....jag förstår vad du menar att man önskar man kunde se in i framtiden men om du börjar utbildningen som sjuksköterska och upptäcker att detta vill jag inte så se till att söka till den andra igen för man kan alltid tacka nej.

Vad trist att färgburken som var rejält dyr, herre jisses och så funkar det inte.

Fönstret är ju jättefint!
ja, du jag hade hängt det över vår öppna spis och dekorerat det med nån kedja mm.
Eller hängt det på väggen som en ram och satt foto i fönstren.

Ha en underbar helg!

Kram Bodil.

Rosa Hemmet sa...

Grattis till utbildningsplatsen, låter som att du gjort ett bra val, som sagt... möjligheterna är många som ssk:a! Fönstrerna var helt underbara, det är snyggt att stoppa foton bakom glaset och göra ett kollage kanske? Önskar er en trevlig helg!

Living by Milla sa...

Nämen vad roligt att du kom in, grattis! Ibland är det svåra beslut att ta...men det kommer att bli bra vilket beslut du än tar.

Tack rara du för din goa kommentar, jag blev så glad för den!

Ha en skön helg!
kramis Camilla

Vecka - Vecka sa...

Grattis! Nog har ju din pappa rätt, men det är ju svårt att välja förstås.. Men tror nog att du valt rätt!

Fönstret är ju så vackert som det är! Tycker att du kan hänga upp det på väggen bara, kanske dekorera med något fint enligt humör..

Sprayfärg räcker inte långt nä.. Men det beror ju lite på färgen också förstås. Men man måste väl spraya många tunna lager efter varandra.

Ha en skön helg!

Kram,Lotta

Anonym sa...

Förlåt jag glömde höra av mig idag, det gick i ett....men hoppas nu du tagit ett beslut och att det känns bra! Vi kan väl ses på söndag?

Sprayfärg på krusidull grejer tycker jag är bra, kanske inte jättebra på ramar om man har vit färg men min silvriga tyckte jag var jättebra;)
Puss och kram

Frida sa...

Grattis till att du kom in! Tror säkert du kommer fatta rätt beslut även om det är svårt. En gammal vanlig hederlig pensel föredrar jag med i stället för sprayfärg.
Ha en trevlig helg!
Kram Frida

Mjuka sa...

Grattis till ditt beslut! Hoppas att allt går bra, nej till sprayfärg, jag målar allt i stället. Mycket bättre!!!
Ha en skön helg
kramar M