tisdag 19 augusti 2008

Nymålat golv och lite piff...


Golvet är nu färdigmålat och det blev verkligen bra! I morgon ska sista fodret upp runt dörren sen är rummet färdigt på riktigt! Jag ska bara bygga en egenkomponerad hatthylla eftersom jag inte hittar just den jag söker :)



Såhär såg det ut innan vi målade;








Första strykningen;







Andra strykningen;



Sen är det min älskade stol som jag inte riktigt vet om jag ska behålla den som den är eller om jag ska måla den vit. Hatthyllan och byrån som ska stå bredvid ska oxå vara vita så kanske kan det vara snyggt med nått som bryter av!?


Jag har hunnit med att piffa lite här hemma oxå. Kände att jag inte kunde stå ut med att titta på röran i sovrummet längre. Såhär såg det ut innan jag fick upp lite på väggen. (ja, jag vet, det är hörnan Gud glömde...)


Uppstädat!



Min lilla bebisklänning fick se dagens ljus igen :)


Tänkte man kunde byta av med den här söta kappan som Stora E fick när hon fyllde 1, passar ju bättre att ha framme sen när det börjar bli vinter...

~::::~

Idag har vi varit i stora staden hela familjen. Vi åt pizza i lekparken och slogs mot alla jetingar o kråkor men trots det hade vi en bra dag. Hann med shopping oxå, köpte bla lite spetslängder som jag knöt upp mina tråkiga hissgardiner från IKEA med. Såhär blev det...

Trevlig kväll!

10 kommentarer:

Anna sa...

fint du gör det som vanligt! hur gick det på intervjun då? nyfiken på vad det blir ju! kramiz

Helen sa...

Golvet blir verkligen jättefint.

Anonym sa...

Så fint du gjort!! och vilka söta kläder! och stolen var så fin, jag har "dille" på stolar just nu tror jag skulle kunna ha hur många som helst.
Tack snälla du för dina rara kommentarer i min blogg, du gör mig så glad!
Kram på dej!!

Södralycke sa...

Halloj! Vad fint du fixat, golvet blev ju jättefint! :) Klart jag kan göra en wordle-tavla åt dig! Hade du tänkt dig någon särskild text,färg typsnitt?

Kram Johanna

Grodmamman sa...

Vad fint du gjort det! Golvet blev jätte fint och jag gillade dina gardiner!
Ursöt kappa dottern fått också!
Kram

Hagbacken sa...

Åhh vad fint du har gjort det Karro...golvet blev ju underbart vackert! Vilken skillnad!

Kram på dig//Linda

Mjuka sa...

Så jättefint det blir Karro!!
Vackra gardinerna blev
kramar M

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint det blev i hallen. Vilken tur att ni hittade det golvet under. Skönt när det blir helt klart. Ska också fixa i hallen, men väntar på hatthyllorna som jag ska ha rån IKEA. Måste ju sedan måla dem drekt eftersom jag ska ha dem vita. så mysigt sovrummet blev.

Kramisar Ullis

svartataket sa...

Vad fint det blev! Vitt är fint,
men vårt ena kommer nog att målas över eller läggas över med annat..lite trött på det :)
Men ni har ett annat hus :)

KRAAAM

Isabelles moster sa...

Det blev jättefint! Tänk vad vit färg kan göra, helt makalöst!
Det kan säkert vara fint att behålla stolen som den är eftersom den är så fin ändå o allt annat blir vitt, tror jag!
Ha det gott!
Kram C