lördag 2 augusti 2008

Filmpremiär,Sailet och utmaning!

Ja igår var det äntligen dax för den efterlängtade filmpremiären av Arkiv X! För att vara en omtalad film var där väldigt lite folk, typ 15 pers eller nått. Men det gjorde inte mig o Becca nått eftersom vi avnjöt filmen med groggar i händerna och gav av lite busvisslingar och fnitter emellanåt. Filmen var kanon och vi var helt upprymda för resten av kvällen (ja, vi var väl en aningen berusade oxå kanske *fniss*)


Efter filmen begav vi oss ner till hamnen i Karlskrona för det var det årliga Sailet. Mycket party, konserter och hur många fina gamla segelbåtar som helst. Där hittade vi även till "roliga huset" och hade verkligen tok-roligt! Vi skrattade så magarna värkte! Kul att få bli barn på nytt ibland, haha!





Sen blev det även en sväng till puben. Fast jag måste erkänna att jag mest tycker det är jobbigt med allt flörtande, raggande, uppbjudande och "får jag bjuda på en drink"-snacket. Fick visa upp mina ringar flera gånger men inte ens det verkade få karlarna att fatta... Tröga eller bara desperata?

Det var iallafall min roligaste kväll på länge :)

Över till något annat! Jag blev nyligen utmanad av Annica med bloggen Mitt liv - mina drömmar. Så nu kör vi! :

Onödiga saker att veta:

Namn: Karolina

Smeknamn: Karro, Karolojna, Lina, mamma, Karofina...

Kön: Kvinna

Ögonfärg: Blå

Hur är ditt hår: Långt, sommarblekt just nu

Längd: 174 cm

Vikt: 54 kg

Födelsedag: 4 juni

Stjärntecken: Tvillingarna

Syskon: 1 storebror och 1 lillebror

Sjunger du i duschen: Ja, när jag är på bra humör

Höger eller vänster-hänt: Högerhänt

Civilstånd: gift

Vad söker du i ett förhållande: Kärlek, trygghet, respekt

Har du varit otrogen: Nej

Har du bil: Ja, en Peugeot 307 och en Opel Kadett

Vilken bil önskar du dig: Värsta svarta Jeepen från Ford!

Favorit:

Film: Just nu är det ju nya Arkiv X filmen

Låt: Making Memories of us med Keith Urban

Tv-serie: Desperate Housewifes, Arkiv X, Barnmorskora

Skådespelare: David Duchovny

Skådespelerska: Gillian Anderson

Mat: Pasta och husmanskost

Disneyfigur: Tarzan

Färg: vit o svart

Musik/tv: TV

Rosa/orange: Rosa

Festa/sitta hemma: Sitta hemma

Sommar/vinter: sommar

Dag/natt: Dag

Tråkigt/roligt: Roligt

Soluppgång/solnedgång: Soluppgång

Diamanter/pärlor: Pärlor

Silver/guld: Silver

Om mig som person:

Vilken skola går du i: Ingen just nu

Har du tagit droger: nej

Vilka personer gillar du mest och litar på till 100%: Johannes, mamma o pappa, mina barn och mina närmaste vänner

När grät du senast: för nån dag sedan

Varför: för det va en snyftare på tvn

Är du glad: Ja

Vilken sak kan du inte leva utan: min säng!

Har du badat naken ute: absolut

Sover du med gosedjur: nope

Har du några piercingar: ja

Har du några tatueringar: Nej

Vad har du på dig just nu: Linne och shorts

Vilken låt lyssnar du på just nu: nån skit på tv

Vad är det första du lägger märke till hos det motsatta könet: händerna, näsan

Favoritsport: ingen

Vad gör dig glad: överraskningar, familjen, när man har saker att se fram emot

Har du kontaktlinser eller glasögon: nej

Vilka är dina framtidsplaner: plugga till barnmorska

Vilken är din värsta sjukdom hittills: hemligt!

Vad är du mest rädd för: Att min familj ska råka ut för något

När känner du dig som vackrast: naken o nyrakad, haha!

Har du några husdjur: 2 katter

Vad tycker du om det här testet: lite väl långt kanske...

Skickar det vidare till:

Södralycke

Livet på Hulta

Aihythil

Go for it om ni orkar!! ;)

8 kommentarer:

Sara sa...

Vilken härlig tjejkväll. Jag längtar efter en sådan jag med. Kul att läsa dina svar på den låååånga utmaningen.
Kram Sara

Pixi sa...

haha!det var en intressant utmaning o så fick vi veta lite mera om dej !Ha en underbar helg!=) ..

Södralycke sa...

Oj det var mycket fakta det...får se om jag orkar ;)

Ha en bra fortsättning på helgen, Kram Johanna

Frida sa...

Låter ju som en trevlig kväll,roligt att läsa lite mer om dig.
Hoppas du får en trevlig söndag!
Kram frida

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att gå ut med kompisar. Har nu packat o i morgon drar vi söderut, skönt. har också gjort den utmaningen idag. Kul att få veta lite mer om dig.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Vecka - Vecka sa...

Oj, en sån kväll börjar jag nog längta efter så småningom..
Roligt att läsa lite mera om dig också! Själv gjorde jag utmaningen igår!
Ha det gott!

Kram,Lotta

Anna sa...

ni verkar ha haft skoj, var filmen allt du hoppats på då? skall se om jag orkar med utmaningen! blir det någon fest för johannes förresten? kan vara bra att veta. kram kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tänk att du orkade dig igenom heeeela den långa utmaningen. Jag somnade själv halvvägs igenom *skratt* jag alltså inte din utmaning utan min kanske måste förtydligas:)

Låter som en kul kväll!

Kram Annica