fredag 2 maj 2008

Barnhörnan

Ösregn i Klavreström idag, men det hindrade inte oss från att göra det vi tänkt.
Igår öppnade en loppis/antikaffär i närheten av oss. Så idag traskade vi dit och kikade runt. Mycket fint och jag hittade en vattenkanna jag blev förälskad i. Gick för att betala men då var den inte ens till salu! Skitsur blev jag och tycker inte man ska ha sånna saker framme om man inte ens får köpa det...

Jaja, vi gick hem och jag tog itur med en gigantisk hylla vi har i källaren. Den är näääästan klar, ska göra det sista i mån men det tog tid vill jag lova. Jag är helt slut och svart om händerna... :(


Barnens bord och stolar kom på plats med, blev till och med lite vaxduk över till en anslagstavla :)

Och titta där, en bild på mamma oxå. Nog för att jag har långt hår, men om det står rakt upp, det vet jag inte...


7 kommentarer:

Mjuka sa...

SÅ fint det blev i barnhörnan. Jag älskar också vaxduk. Har det till allt.
kramar Malin

Södralycke sa...

Hej! skönt att höra att Bosse är Ok!
Låter som en konstig loppis tycker jag ;)
Den där mamma-bilden var för gullig! Sådär såg jag ut när vi var på Liseberg och höll i en sådan där "elektrisk" kula så håret stod rätt upp, hi, hi

Trevlig helg på er!
Kram Johanna

Frida sa...

Vilken mysig hörna. Häftigt med det prickiga tyget och anslagtavlan blev jättefin.
Trevlig helg!
Kram Frida

Livet och träning sa...

Så fint det blev när du fick det på plats.
En riktig konstnär ifamiljen ser jag , mycket söt.
Kram y.

svartataket sa...

Nämen!! Dp hade jag också blivit arg!!!

Trevlig helg!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tjena Karro!

Vad fina barnmöblerna blev. Vaxduk är ju så kul att använda och det finns ju så många både fina och roliga!

Själv lyckades jag komma över en med bilvägar för några år sedan, den uppskattas fortfarande :)

Lägger till dig i min länklista om det är ok. Det blir ju så jobbigt att leta i gamla inlägg när jag ska in och kolla in din blogg:9

Kram Annica

Anonym sa...

Så fint bord och stolar till barnen, vilken jättebra ide med vaxduk. Tack för tipset!
Kommer åter till din blogg!
kram K