torsdag 22 maj 2008

Plantering i mjölkkanna?

Vi har precis kommit hem efter en hektiskt dag med frisörbesök, smink och annat smått o gott som skulle inhandlas. Se åkte vi till slottet för att förebereda det sista.
Dukningen var en besvikelse! Det kändes trist och stolarna var lixom inte omklädda utan tråkiga konferansstolar som var skabbiga dessutom!! Jag kan ju inte göra så mycket åt det nu... Känner mig lite nere bara för det, kanske hade jag för höga förhoppningar? Men man förväntar ju sig värsta snygga rummet, men det var ju inget särskillt :(
Ja, jag hoppas banne mig att de är de skönaste stolarna mina gästers arslen för avnjuta! Själv sitter jag på kungatronen :-) (eller drottning kanske)
Annars har jag en fråga till alla trädgårdsintresserade;
jag har köpt blommor som jag vill plantera i min mjölkkanna, men hur gör man det? Ska man ösa i så mycket jord i den? Eller fyller man upp med nått annat? Den är typ en halvmeter hög.
Jag är trött och kinkig som ni förstår så idag bjuder jag inte på några bilder ;)

17 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
När det väl är bröllop och fest skiter du i stolarna, ni kommer ha det underbart jag lovar :-) Du kan fylla mjölkkannan med stora stenar i botten, då blir det bra dränering.
Kram Sara

drömmen om vitt sa...

Rooooooligt med bröllop, du kommer att glömma bort stolarna. Det viktigaste är ju ändå kärleken.
Jag fyllde min mjölkkanna med lecakulor till hälften.
All lycka! till er på den stora dagen.
Lotta:)

Anonym sa...

Tjena bruden (en liten anspelning på lördagens nöje)!
Jag skulle lyda båda ovanstående råden...lite stenar och mycket lecakulor, jord, växter, vatten och sol...sen kommer det att växa!
Vad trist att du inte blev nöjd med stolarna...sånt där kan reta en rejält...petiga med inredning som vi är... jag håller med dig... på utsidan ser ju slottet ruskigt elegant ut...så klart man tar för givet att de har vackra stolar...
Du får ringa Martin Timell, Isabelle eller Bo Rappne - de kan fixa mysiga stolar på nolltid!
Skämt åsido - skit i stolarna! Det man inte kan påverka ska man inte lägga energi på...du skall ha en av de bästa dagarna i ditt liv...där skall du lägga din energi...
Jag låter gammal och tråkig...speglar inte den jag är egentligen men det är lättare att ge råd än att leva efter dem!
Många kramar till lördagens vackraste brud,
Bella

Hagbacken sa...

Hallå där....inte undra på man blir grinig av alla förberedelser, ni har ju haft mycket nu...men det kommer bli KANON!!!

Mjölkkannan...kan du fylla upp med sten el leca kulor...har även haft nerknölad aluminium-folie för att sen ställa en liten kruka längs upp...men sten el lecakulor är att föredra!!

Nu måste ni LYCKA TILL på den stora dagen om vi inte hörs innan!!

Det kommer att bli en oförglömlig dag, det vet jag!!

Stor kram på dig!!!

Ullis/Leva på landet sa...

Stolarna kommer du att glömma hur de ser ut. Huvudsaken är ju att ni får det underbart och kul. Håller med tidigare inlägg ang. mjölkkannan. Ska bli spännande att se hur den blir. Antar att det blir efter helgen du har tid med sådant. Lyckat till med allt!

Kram Ullis

Änglahem sa...

Ser att du fått svar på din fråga här. Tycker att du ska gå på Bellas råd här, först sten coh sen ett tjockt lager med lecakulor....det får inte bli vatten stående för då ruttnar rötterna. Gör gärna ett par hål i botten av kärlet med, räcker med några sylhål, bara så att vattnet kan rinna av. Lycka till!

Fullkomligt normalt att du blir lite "grinig" så här nära inpå!! Bröllopsnerver vännen! Ta det nu lugnt och försök att ta det lugnt i morgon och vila, sen ska du se att lördagen kommer att bli underbar...med eller utan fina stolar! Huvudsaken att dom sitter skönt!

Lycka till nu och "skit" i bloggen tills efter bröllopet men då vill vi se bilder av det vackra brudparet!! Ni kan inte bli annat än vackra, ni är ju så söta bägge två!

Många kramar, Ulrika

Frida sa...

Vad tråkigt med dukninen. Men jag tror inte du kommer att tänka på det på lördag. Det kommer att bli bra ska du se! Du kan ju alltid fylla upp lite med lecakulor. Jag är ingen expert men det hade jag gjort.
Lycka till!
Kram Frida

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej gumman!
Du har väl inte förvandlats till en sådan där bridezilla nu;)?

Jag förstår mycket väl din besvikelse. Det ska ju vara den perfekta dagen alla kategorier...och så är en sådan sak som stolarna helt fel...

Kan bara stämma in i kören av röster som säger att det viktiga är inte det runtomkring. Denna dag står kärleken i fokus och även om det regnar utomhus så kommer du ha solsken i hjärta och sinne:)

Med hopp om en riktigt oförglömlig bröllopsdag till dig och Johannes!

Kraaaaaaaaaaaaaam
Annica

Anonym sa...

inga fina stolar då kan man ju inte komma, ler. skämt åsido förstår att du blev besviken gumman, det blir man ibland när det inte blir som man tänkt sig men på lördag har du glömt det! det är inte stolarna som gör festen utan sällskapet, ler. håller med resten av gänget att lekakulor blir nog bra.
ha en bra sista dag som fröken nu innan du blir fru.
1 dag kvar!!!!
syns imorgon!

kramar anna

Dicksonska våningen sa...

Jag fyller mina krukor först med sten eller grus, som jag stjäl från bakom vårt hyreshus... Sedan lägger jag några lager med tidningspapper och fyller sedan på med jord. Så att inte jorden rinner ner mellan stenarna. Det har funkat bra för mig och min mamma!
Tråkigt med stolarna. Men de hade ett tips på Äntligen hemma en gång angående stolarna. De köpte mudd, som man har på tröjorna, metervis och drog över stolarna. Då blev de vita och fina och det gick på nolltid! Mudd säljs på rulle och är ju väldigt elastiskt.
Annars tror jag att det kommer att bli ett fint bröllop ändå!!
Ha det så bra!
Kram Annika

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Jag tror nog inte att du kommer att lägga märke till stolarna sen och ingen annan heller! Folk kommer väl ändå att sitta på dom eller hur?

Ja, det där med sovande.. har lite svårt att sova på dagen, finns så mycket jag måste och vill göra då Max sover, så kan inte koppla av..

Och lycka nu till med bröllopet imorgon! Tänker på dig! Och så har du någonting att hämta hos mig också!

Kram, Lotta

Nicole sa...

Hej du! Härliga bilder från bröllopsförberedelserna, men tråkigt att allt inte är som du har tänkt dig. Huvudsaken att bröllopet blir jätteroligt och att stämningen är topp, då glömmer man nog bort detaljerna! Rummet ser så annorlunda ut sedan då det är fyllt av festklädda människor. Lycka till på den stora dagen!!

svartataket sa...

Jag förtsår hur du tänker..men glöm det nu!! I morgon smäller det :)) Jag brukar lägga stenar i botten..den blir tung som attan bara om man ska flytta den :))

Kram och ha en underbar dag i morgon!!

KRAAAM

Anonym sa...

Jag lämnade en kommentar igår, men den verkar inte ha sparats...

Ville bara gratulera och önska lycka till på den stora dagen, idag!

Kärlek, glädje och lycka är vad jag minns från vår dag och det tror jag alldeles säkert ni kommer ta med er också.

Stor kram till er båda!
Kram från Ingrid

Pixi sa...

Hoppas allt blev ett sagobröllop nu för er!!!Wow vad häftigt!!!Grattis till er båda!!!!Massor med ris öser jag ner över er!!! =)

Hagbacken sa...

Grattis fru Rydman...antar ni är möra idag...ska bli spännande att se bilder!!!

Kraaam!

Anonym sa...

just det..jo jag bor nära Kosta..Kalmar :))

Kram Jessica