måndag 19 maj 2008

Nobels Extradynamit.

Idag har jag och Emmy legat på knä och rensat ogräs och lagt om kantsten. Ja vi tycker faktiskt det är riktigt trevligt, man får en skön pratstund och så är hon skitduktig! :) Stengången blev mycket fräschare nu när vi fick bort allt gräs som vuxit in...





Här har vi en som fått sten i stöveln efter allt rensande... I bakgrunden kan man skymta lekstugan...



...som fått på sig dörren! Dottern valde blommor att ha utanför med. Hon är skitnöjd med stugan, hon städar, sopar och grejar :)




Och efter några veckor kom även gardinerna på plats oxå!



Plockade fram mina snygga lådor som mamma gett mig. Vi har tidigare haft dessa som hyllor i vårt sovrum. Men det var några år sedan då vi bodde i lägenhet. Sen dess har de legat på vinden tills jag kom på att man kan göra nått blomsterarrangemang av det.


Såhär står det inuti den stora lådan :)


14 kommentarer:

Frida sa...

Vilken fin färg på dörren till lekstugan! Gardinerna blev ju superfina.
Kram frida

Sara sa...

Det är såå jobbigt att rensa men fint blir det. Förstår att dottern är nöjd med den fina lekstugan. Coolt med extra dynamit lådor!
Kram Sara

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Du och Emmy verkar ju va ena hejare på det där med ogräsrensning. Ni är välkomna hit när ni vill ;)

Lekstugan blev ju jättefin! Kul med en avvikande färg på dörren. Själv bestämde jag mig för att hålla mig till vitt (Mest för att jag inte ville köpa hem ännu en färgburk. Pengarna hinner knappt komma in på kontot förrän de svischar ut igen:)

Härliga lådor:)

Kram Annica

Södralycke sa...

Vilket "kanon"-fint arrangemang du fick till med dynamitlådorna ;)

Vi hörs! Kram Johanna

Dicksonska våningen sa...

Så fint ni har gjort! När jag var liten hade jag också en lekstuga och den grejade jag jättemycket med! Jag städade och möblerade om mycket :) Det sitter i än idag - förutom städandet då...
Nyckelringarna har jag köpt i en liten inredningsbutik. Det var ett tag sedan. Men de är ju enkla att fixa själv! Det kan säkert du som är så himla kreativ!
Kram Annika

Hagbacken sa...

Åh vad duktiga ni har varit, det belv såå fint!!

Förstår att hon är nöjd med sin lilla stuga!!

Kram Linda

Ullis/Leva på landet sa...

Det är drygt att komma igång att rensa ogräs, men när man väl börjar och ser hur bra det blir brukar det gå av bara farten.
Gillar dit blomsterarrangemang

Gårdsromantik sa...

Men vilken söt óch duktig liten medhjälpare du har!
Menar du den vita holken med grönt tak?

Kan du maila mig på
hjortgarden@gmail.com
så kollar jag upp imorgon kväll.
Jag har så dåligt minne - kollar alltid den mailen flera ggr per dag.

Kram Maud

Anonym sa...

hej svejs. Blev ju kanon allting ju! Jättefint med lådorna! *avis*
Och gardinerna blev ju jättesnygga! Ha det gutt, vi ses imorgon:)
Puss

Vitt är vackert sa...

Hej!

Va duktig medhjälpare du har!
Vilken fin lekstuga!!! Å lådorna är ju jätteläckra!

Kram Ellinor

svartataket sa...

Vad fint det blev! Jag har också sådana lådor som jag ska ta tag i sen på baksidan :)
Jag har en utmaning om du vill haka på :))

KRAAM

Nicole sa...

Så snygga lådor! Tur att de kom till användning! Ja att rensa ogräs är ju inte världens roligaste, men om man har en så söt hjälpreda så går det nog mycket bättre!
Fin dörr i lekstugan. Vår är omålad än. Önskemålet är att den skall bli grön med vita prickar...

Anonym sa...

Haj gumman! Snygg stugan blev... :P Du får komma och inreda min lägenhet sen.. XD Kan du fatta att jag äntligen fått tag på en klänning! En timme innan höll jag på att ge upp och funderade på om jag skulle "streaka" bröllopet istället, men mamma sa att det inte var någon bra idé.... ;)Men skämt och sido gumman så syns vi på lördag!! Pöss!

Magdalena sa...

jag gillar dine kassar....
kram, magny~