torsdag 1 maj 2008

Lekstugeflytt!

Valborgsfirandet blev väldigt lyckat, god mat, trevligt sällskap och så en sen promenad ner till sjön för att se på när våren sköts in i form av fyrverkerier.

Idag blev det något helt annat, vi flyttade lekstuga! Från grannens tomt över till våran och det var ett projekt vill jag lova! Tänker inte gå in på detalj hur vi lyckades ta oss över en häck och ner för en brant kulle, men nu står den illafall på plats, den lilla grå.

Teglet är av för tvättning och vi är i full gång med att skura och skrapa för stugan kommer snart att bli röd. Tänkte måla inneväggar och tak vitt och golvet svart. Känns som om det är den mest praktiska färgen för det dröjer nog inte många dagar innan lerhögarna byggs på där inne.




La nästan klart alla stenar runt huset nu ikväll, bara några meter kvar! :) Bilder kommer!


Sen har jag pysslat lite inne, tänkte fixa en liten barnhörna i vårt vardagsrum. Förhoppningsvis slipper man då alla ritstreck på mitt fina matslasbord. Vet inte hur många gånger jag slipat om det. Såhär är lite för och efter bilder.


Före:




Efter:




Köpte svart lackfärg och målade, sen hittade jag en snygg vaxduk på Åhlens. Vem vet, kanske hamnar det här ute i lekstugan sen eftersom jag tänk mig samma färgtema där ute :)


7 kommentarer:

Frida sa...

Så fint bordet blev, jättemysig stuga!
Kram Frida

Livet och träning sa...

Vilken jätte fin blogg du har.
Smart att sätta vaxduk på bordet+stolarna och snyggt blev det också.
Tack för du tittade in hos mig.
Kram y

Södralycke sa...

Vad mycket ni hunnit med!Möblerna blev jättefräcka!
Jodå, vi har också haft trevligt Valborgsfirande! Hur har det gått med stackars Bosse?

Kram Johanna

Anonym sa...

Lekstugan kommer nog bli jättefin! Vad fint bordet blev! Passade ju jättebra med svart! Tack för igår det var jätte trevligt!

Vi ses väl snart kram!

Mjuka sa...

Supermysig stuga. Grattis till att ni skall gifta er
kramar Malin

Hagbacken sa...

Jaadu, det där med att flytta lekstugor är ingen dans på rosor-det vet jag!

Vad jättefint det blev med det svart/vita på barn-möblerna...förstår att den lilla tjej säkert tycker det är roligt att leka där...."rita" kan hon oxå om olyckan skulle vara framme....

Kram på dig!

Helen sa...

Härligt med lekstuga. Såg fin ut också. Snyggt det blev med barnbordet.