söndag 4 maj 2008

Källarprojektet

Projekt "inredning i källaren" är äntligen färdigt!! Så mycket annat har dykt upp på sistionde att det har tagit en evig tid... Men nu är hyllan målad, från att ha varit bokfärgad har den nu blivit svart :) Nya mattor, två tavlor, gardiner och lite fönsterprydnat har gjort stor skillnad.

Vi la in klinkers på golvet här för några månader sedan, det var målad betong innan. Inte så jätte upphetsande precis. Det blev mycket varmare och ser trevligare ut.

För er som är nyfikna kommer här några bilder på min tvättstuga, det är i rummet intill.

Bubbelbadkaret är favoriten, här brukar vi klämma ihop oss hela familjen och mysa :)


Tvätthörnan är kanske mindre rolig, men stor och praktisk. Gott om plats för all min tvätt och alla projekt som brukar hamna i det här rummet.

Idag bytte lekstugan färg och all renovering blev klar. Tegelpannorna kom oxå på plats så nu ska vi bara ta itu med insidan, det får bli när sambon kommer hem med ny färg i mån...

Har suttit med bordsplaceringen inför bröllopet med. Panik! Trots att det bara är ungeför 40 gäster så är det svårt att få ihop det, men nu tror jag folk börjar hamna rätt. Hoppas ingen tjurar ihop för att de får sitta bredvid stinkbomben eller tråkmånsen *hehe* Nä, jag gillar ALLA mina gäster, det är ju bara de närmsta som kommer.

Trevlig kväll!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, den 24 maj firar vi vår ettåriga förlovning! skall tänka på er då!

Vi har oxo bjudit de allra närmsta till vårt bröllop 08*08*08 men bordsplaceringen ska jag ta tag i, i juli då osa går ut.

Kram Helena/Franska Liljan

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Jo, blir alltid lika glad då någon vill lägga till mig på sin länklista!

Tack för lekstugstipset.. blir nog ett projekt i sig. Den är nog rätt gammal.. så hoppas att den håller ihop. Plankorna på verandan måste ändå bytas..

Spännande med bröllop! Jo, det är svårt det där med sittplacering..vi hade ca 80 gäster på vårt bröllop och nog satt man och klurade ganska länge på att få det bra..

Ha en trevlig vecka!
Kram, Lotta

Sara sa...

Hejsan
Tack för kommentaren hos mig. Vad roligt med bröllop, själv har jag varit gift i 9 år i augusti.
Kram Sara

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Haha. Jag tror visst vi har likadana badkar. Vi brukar oxå försöka klämma ner oss hela familjen. Det blir lite trångt vill jag lova så pappa brukar inte få vara med...:)

Ska bli kul att få se hur lekstugan blir!

Kram Annica

Södralycke sa...

Är så avis på ert badkar...vill också ha!! Vi har ju pratat om att ha ett i källaren någon gång i framtiden....så kom vi på att det nog blir väldigt svårt att få ner det där :(
Väntar med spänning på att få se lekstugan!
Kramisar till hela familjen! Johanna

Ullis/Leva på landet sa...

Härlig tvättstuga du har. Det är så skönt med mycket utrymme. Hoppas att ni får ett riktigt härligt bröllop. Jag och gubben har den 6:e juni varit gifta i 16 år. Vi gjorde det lätt för honom att komma ihåg bröllopsdagen, eftersom det är en massa flaggor uppe då. Det hjälpte väl inte helt. Det har väl blivit några avglömda bröllposdagar genom åren, men vi har det väldigt bra ändå.
Kram Ullis

MiaMaria sa...

Hej!

Gamla skyltar som sprayats vita sedan textat med märkpenna.....hoppas att det svarta sitter, får väl torka med torr trasa.....

Vilken härlig barngrupp ni fixat i ordning...... Och så härligt bad...

Ha´det så gott!
Miamaria

Mamma C sa...

Tack för titten hos mig.
Kram Mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tack, det var snälla ord! Jag älskar att fota men har ingen kamera mer än mobilkameran och dotterns digitalkamera som jag lånar ibland... Önskar mig såklart en värstingkamera men den får jag nog se mig om efter i stjärnorna!

Kraaaam
Annica

svartataket sa...

Ja det är så kul när man kan förändra med lite färg!! Källare är kul att inreda :))

Trevlig vecka!
KRAAM

Hagbacken sa...

åhh vad härligt m så mkt utrymme...själv har jag ett mini-badrum där jag får trängas m tv-maskin o badkar...ska visa sen...

Tack för gullig kommentar hos mig!

Kram Linda

Anonym sa...

Så fint ni har det!!
Gillar verkligen bubbelkaret och tyget du har som draperi för alla "fula" ting som man har i tvättstugan! haha!
Ha en trevklig kväll!! kram

Anonym sa...

vilken mysig blogg du har!