lördag 3 maj 2008

Marimekko

Idag äntligen blev grus-sten-gräs-avgränsning klar! :) Och som jag letat sten! Det gick ju åt ett helt stenrös (nästan).





Nu väntar jag bara på att det ska växa lite gräs på jordpartierna...




Igår fick jag äntligen mina marimekko-grytisar! Köpte dem på tradera av en tjej som syr och de passar perfekt i mitt kök. Grytlappar är ju ändå en sån sak som oftatst hänger framme och då är det ju lite kul om de är extra snygga :)




Annars har vi slitit som djur i den där lekstugan idag *puh*. Mycket att tvätta och skrapa! Började måla den invändigt idag iallafall, men så räckte ju inte färgen så klart! Klantiga jag "tror" ju mig veta hur mycket som går åt när man målar, men icke, jag är totalt värdelös - det räckte inte ens till hälften...




8 kommentarer:

Frida sa...

Jag tyckte att bilderna blev lite suddiga. Det var inte lätt at ta bra närbilder påden pyttesaken.Så fint det blev i trädgården. Det har ju verkligen varit trädgårdsväder i dag :-) Fina grytlappar, marimekko gör så härliga tyger.
Ha en trevlig kväll!
Kram Frida

Gårdsromantik sa...

Jättefint - vet hur mycket jobb det är!
Snygga pannlappar - kul att du också upptäckt Tradera.

Kram Maud

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härliga grytlappar. visst är det kul att ha snygga saker omkring sig vad det än gäller...

Och vad fint det blir med stenar och grus:)

Kram Annica

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Tack för kommentaren på min sida!
Roligt att läsa din blog! Var som om jag skulle läsa om vad vi har för kommande projekt! Me stenarna runt huset och lekstugsflytten! Vi har också en lekstuga på vår gård, och jag kom på idén om att flytta den till ett annat ställe, för där lekstugan står, skulle ett grönsaksland passa perfekt! Vår har också en sån där liten veranda, men jag är rädd för att den ska gå sönder.. Gick det bra att flytta lekstugan? Väntar så på att Max ska bli större så att jag kan börja inreda och renovera vår! För det är nog jag som "måste" göra det, för maken ryms nog inte in dit..
Ha en skön söndag!

Nicole sa...

Tack för att du tittade in till mig och välkommen igen :). Nu hittade jag också till din fina blogg. Jag ser att vi har flera liknade projekt på gång, förutom giftermålet! Nå't sånt är inte aktuellt hos oss, hihi (inte tid liksom...). Det är säkert jättespännande och lite stressigt med alla förberedelser?
Lycka till!

svartataket sa...

Vad fint det blev! Ert hus ser jättefint ut!

Ha en bra söndag!
Kraam

Hagbacken sa...

Åh vad fina grytlapparna blev! De är ju som du säger, man har de ju framme och då skadar det inte om de är snygga...bra m svart, syns skiten mindre!

Det kommer nog gräsväxt snart...fint kommer det att bli!!

Anonym sa...

Hej! Tack för besök et och trevlig kommentar på min blogg!

Jag tror att vi ska göra samma sak runt huset som ni - singel, sten och sedan jord-gräs. Jättesnyggt blev det hos er så jag känner för att starta här direkt;-) Men men, först väntar några andra projekt. Balkongne är först ut. Sedan altanen. Sedan Entrétrappan. phu...

Sedan bröllop även för oss!

Kram Helena/Franska Liljan