tisdag 20 maj 2008

Utmaningsdax!!

Jag har antagit en utamaning från svarta taket, meningen är få reda på lite mer om varandra. En väldigt kul idé tycker jag så här är mina svar! :)

1. När gick du upp idag? Kl.06,25. Barnen skrek efter välling!

2.Diamanter eller pärlor? Pärlor

3. Senaste filmen du såg på bio? Förskolebio, då såg vi Alvin o gänget.

4. Favorit TV - program? Barnmorskorna

5. Vad åt du till frukost? Åt hos Sofie, macka o kaffe.

6. Vad är ditt andranamn? Maria

7. Din favoritmat? Husmanskost

8. Vilken mat gillar du inte? Blodkorv, blaskiga soppor.

9. Vilken är din favorit - CD för tillfället? Nordman - Djävul eller Gud

10. Vilken bil kör du? Peugeot 307

11. Vilken är din Favoritmacka? Lingongrova

12. Vilka mänskliga drag kan du bara inte med? Skytpellar och otrevliga männikor.

13. Vilka är dina favoritkläder? Jeans o linne

14. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då? Västindienkryssning

15. Vavoritklädmärke? EDC by Esprit och polarn o pyret

16. Var vill du dra dig tillbaka? I mitt hus på landet där barnen vuxit upp alla mina minnen är samlade.

17. Favorit tid på dagen? Efter 20, då är det vuxentid! :)

18. Var är du född? Karlskrona BB.

19 Vilken är din favoritsport att se på? Slipper gärna

20. Vem tror du inte sänder detta tillbaks? Ointressant!

21. Vem tror du skickar tillbaks först? Skiter i vilket!

22. Coca Cola eller Pepsi? Förstnämnda

23. Fotboll eller ishockey? Inget!!

24. Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Inget av det, tar gärna sovmorgon och lägger mig i rimlig tid. Älskar att sova!

25. Pedikyr eller manikyr? Pedikyr.

26. Några spännande nyheter att berätta för oss? Jag gifter på lördag, sen åker vi på bröllopsresa :)

27. Vad ville du bli när du var liten? Dagmamma!

28. Bästa barndomsminnet? De långa dagarna i pulkabacken

29. Varit i Afrika?

30. Nånsin rullat in någon i toapapper? Ja! Henke-mannen har varit offer!

31. Varit med om en bilolycka? Tyvärr, körde av vägen när jag väntade minstingen.

32. Favoritdag i veckan? Fredag

33. Favoritblommor? Liljekonvall

34 Favorit - snabbmatsrestaurant Sibylla eller kinamat? Sibylla då...

35 Äger du en cykel? Självklart!

36. Vem fick du senaste mailet från? Teleborgsslott

37. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? Skulle aldrig handla på kredit så den frågan hade jag tackat nej till.

38. Läggdags? runt 22 - 23-tiden.

39. Vems svar är du mest nyfiken på av dom du skickar brevet till? Detta "brevet" eller? Ingen aning!

40. Senaste personen du delade en middag med? Idag; Sofie, Tina och Annika.

41. Vad sysslar du med just nu? Sitter o pratar med mamma

42. Favoritfärg? vit

43. Hur många tatueringar ? öh, är man onormal om man inte har nån eller? jag är omärkt! ;)

Skickar detta vidare till ALLA som vill berätta lite om sig själva!

9 kommentarer:

Anna sa...

så du har rullat in min älskling i toapapper? ler. ni är galna ni två. så hur känns det inför helgen nu då? du skriver ju inget om bröllopet,ler. skall bli så kul tycker jag! har ni börjat kika på några resor då? när vill ni åka? kramar anna

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att läsa dina svar. Katten har varit i slagsmål med grannkatten och fått en inflamerad tass. Var tvungen att åka till veterinären igår där hon blev sövd och de fixade till allt. Skulle vara inne några dagar men hon har lyckats smita ut i dag så vi får se när hon kommer in igen och tar sin penicillin. Hur går det med alla bröllopsbestyr?
Kram Ullis

Sara sa...

Hejsan
Kul att läsa dina svar, lyckat till med bröllopet!
Kram Sara

Änglahem sa...

Här har jag missat en massa mums...choklad muffins och allt!!

Vad fint kort på dig och flickorna på sommarfesten! Så söta alla tre!

Dom gamla lådorna har du gjort ett jättefint arr med, så himla fint!!!

Kul att läsa lite om dig....var ganska många saker som jag kände igen mig på. Osså har du sett Alvin and The Chipmunks!!! jag bara älskar den lille ekorrekillen!!

Den stora dagen på lördag?!! Jösses vad nära....fjärilar i magen eller?

Må så gott!
Kramar, Ulrika

Gårdsromantik sa...

Vilken jobbig utmaning- men desto roligare för oss - kul att lära känna dig lite mer.

Grattis till brölopp och resan - så härligt. Ni blir ett vackert par!

Holken kostar 55:- i frakt. Om jag inte minns fel kostade den 59:- - kan kolla nogrannare om det verkar intressant.

Den finns bara i den färgen.

Kram Maud

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Karro!

Kul att läsa dina svar! Det är så roligt att titta in till olika bloggare och se vad de är för typer;)

Kram på dig
Annica

Hagbacken sa...

Kul att få veta lite mer om dig!!

Ska bli så spännande att få se era vackra bilder sen fr bröllopet-för jag hoppas vi får se ngn??

Kraaam!

Vecka - Vecka sa...

Här hinner man ju inte alls med! Några dagar bara har jag varit borta, och så mycket har hänt! Roligt!
Kul att läsa lite mera om dig! Lycka till med bröllopet nu bara, det närmar sig! Ha en ljuvligt dag!

Kram,Lotta

svartataket sa...

Kunde du inte kopiera den först?? jag blev så förvånad :( Men det löset sig :))

Kraam