torsdag 15 maj 2008

trollunge på sommarfest

Idag var det först trolltema på dagis och jag la självklart ner lite tid på att klä ut min unge :) En riktigt söt trollunge, henne skulle jag lätt kunna knycka om jag hittade henne i skogen ;)



Och ikväll var det dax för den årliga sommarfesten, barnen sjöng och så bjöds det på korv med bröd o tonvis med kakor. Gissa vem som passade på att smälla i sig 5 eller 6? ;)


Ser ni min unge? Inte så svår att missa va?





Just nu genomgår sambon ett trotsutbrott med stora tjejen, skönt att han tar det, jobbigt med en skrikande 3 åring som man inte kan resonera med. Det räcker med att man missar sovatiden med en halvtimme så blir det kaos i hennes värld! *suck*


Trevlig kväll får ni ha iallafall, jag hoppas på att få mysa med älsklingen min så snart barnen har däckat! :)

8 kommentarer:

Sara sa...

Vilken gullig trollunge! Roligt med maskerad och lite fest. Kan säga att trotsutbrotten fortsätter även när de blir större, kul va ;-)
Kram Sara

Södralycke sa...

Kan en sån söt trollunge ha trotsutbrott? kan jag väl aldrig tänka mig?? ;)

Kram!

Frida sa...

Ja det var minsann en söt trollunge! Känner mig hedrad att du vill länka till mig.Jag länkar gärna tillbaks!
Kram Frida

Anonym sa...

Det var den sötaste trollunge på länge! ha en bra helg!
kram anna

Hagbacken sa...

Gud vilka söta barn du har...vem skulle inte vilja ha med sig den där trollungen hem??

Om man får lämna tbax hon då hon skriker bara-skämt å sido....

Vet precis hur det är, gått igenom MÅNGA jobbiga år..men rätt vad det är så är de åren förbi...då blir det tonårsbekymmer ist...sikken pessimisst jag är, va??

Ne-alla åldrar har sin charm..kan sakna det där goset i soffan, sängen....

Kram på dig!!!

Anonym sa...

Ja, tänk om man hittade en sån söt trollunge i skogen...minns när mina tre var små och skolan anordnade trollfest...en och annan trollunge har man ju fixat till...
Ojsan vad mycket som händer i din blogg...har suttit och läst en lång stund nu...lekstugan - sååå fin, möhippan - ser kul ut (åkte du inte på några halvkuliga utmaningar?) och lite utmaningar ser jag att du fått...härligt!
Dina barn ser också ut att ha kul - de tar vad man har, som Kajsa Varg sa, det är barn med härlig fantasi som kan hitta på nya lekar - blir nog kreativa personer när de blir äldre...
Treårstrots går över som tur är...men kommer tillbaka i olika åldrar (trotset menar jag), just nu försöker jag saäga nej till min sextonåriga dotter som vill till Hultsfred...kan säga att det är problematiskt...nej är liksom förhandlingsbart känns det som...
Varmaste kramen,
Bella

Ullis/Leva på landet sa...

Din tjej är verkligen en härlig liten trollunge. Det är svårt att tro att hon kan vara nå jobbig. Jag vet precis hur du har det. Problemet är att när de blir tonåringar blir de ännu värre. Har däremot en go 10-åring som vill kramas väldigt ofta och sitter jag i soffan kommer han och kryper upp och vill gosa. Tar vara på alla stunder jag kan, eftrsom jag vet att det snart är över och alla tre är för stora för sådant. Får faktiskt kramar av 14 åringen ibland, men bara hemma när ingen annan ser på.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

svartataket sa...

Ja det var så kul att få klä ut dom och måla dom!! det är saker dom kommer att minnas när dom blir stora också, att man la tid på det :)) Ja gud vad man äter när man är ute så..hahaha


kraam