tisdag 13 maj 2008

Bästa, sämsta och nyaste inköpet...

Ny utmaning!


Fick den egentligen i fredags men det har varit så mycket på gång att det fått ligga på is ett tag. Denna gången kom det från Leva på landet och här fick jag minsann använda hjärnan, jag handlar ju i perioder så att komma på vad som var mitt senaste inköp var hur svårt som helst! :)




Utmaningen var;


Bästa, sämsta och nyaste inköpet till hemmet.




Bästa:


Soffan, här tillbringar vi mycket tid och gör... ja, det mesta ;)
Är så himla nöjd med färgen med, valde mellan den och mörkbrun men är tacksam för att vi valde den ljusa... usch, tänk på allt som ungarna hällt ut (ja, jag är inte helt oskyldig heller).





Sämsta:

Det måste nog vara hushållsassistenten/bakmaskinen! Nu är det nog många som skriker rakt ut... Jag tjatade till mig den här för några år sedan men sen kom den aldrig till användning, den har inte ens blivit invigd ännu! Ska tillägga att jag har en bagare här hemma som slänger ihop degar och annat snabbare än vad det tar att plocka fram maskinen.




Nyaste:

Billy bokhylla från IKEA, finns det så mycket mer att tillägga? ;)







Utmaningen förs vidare till Aihythil, Södralycke och Lison. Om ni känner för att ödsla tid på nått :)
Puss & Kram!

12 kommentarer:

Södralycke sa...

Tackar tackar! Kommer väl till pass i tider av bloggtorka ;) Hmm krävs nog lite tänkande också....

Ha det gott,Kram!

Sara sa...

Hejsan
Kul att läsa om dina köp. Förstår att du är nöjd med soffan, den var så snygg!
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att du antog utmaningen. Snygg soffa du har. Jag gillar färgen.

Kram Ullis

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen!
Du får gärna lägga till mig i din lista. Jag lägger till dig i min.

Ullis

K sa...

Hej du fick en liten chock när ja läste du skulle gifta dej, du såg såå ung ut...Sen såg jag ju att du var det oxå, din lyckost ;D
Vilka ursööööta barn!Du har bråttom i livet-o det har du aldrig hört förr va...MEN TRÄFFAR MAN RÄTT SÅ ÄR DET RÄTT, oavsett ålder eller sånt oväsentligt...Jag och nuvarande köpte hus efter 3 månader...O exet och jag skaffade barn efter ett halvår så jag vet hur det kan va ;D
STORT GRATTIS TILL BLIVANDE FRUN, ni är sööta ihop!
Läkarintyg?njae möjligtvis om man är gravid...annars inte, men beror på vart ni ska...kan ju behövas vaccinering...
Hoppas ni får ett uuunderbart bröllop ;D kram/K

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Supersnygg soffa!

Du, jag förstår dig...sådana där maskiner till köket är ju sådana bra att ha-saker tycker man...men vips så står de bara och samlar damm eller utrymme...

Kram Annica

Frida sa...

Jag skulle gärna krypa upp i den soffa. Den ser så skön ut. Hushållsmaskiner har jag inte behövt köpa några än, men den dagen kommer väl.
Ha den fint!
Kram frida

Katta sa...

Tack för din påhälsning. Vad roligt att du ska gifta dej!!!! Och så snart.Det måste kännas jätteroligt. Själv är och lär jag förbli ogift med min sambo.Förstår att din soffa var ditt bästa köp den är ju jättefin.Kram Katta

Hagbacken sa...

Kul att få se ditt resultat i våran utmaning!

Soffan är jättesnygg..förstår att du är nöjd med den!!

Den har många bra användningsområden *s*

Kram på dig!

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Roligt att läsa din urmaning! Jag valde också soffan som bästa, då jag gjorde den där utmaningen!

Roligt me möhippa! Det börjar bli två år sen jag hade min första.. jo, jag hade två, för mina studiekamrater ordnade en till mig för det var så många som inte hade möjlighet att komma på den "riktiga" med alla mina vänner!

Inatt sov lillen relativt bra.. eller jag var envis och gav bara nappen då han vaknade andra gången kl.02.30, och han somnade om! Så nu fick jag lite nya krafter att försöka "lära" honom att sova!

Ha en bra dag!

Kram,Lotta

Änglahem sa...

Tack för dina gulliga ord om min blogg!! Får säga det samma....och vilka söta små flickor ni har!!!

Bröllop!! så spännande!! Får hålla utkik efter kort sedan då!!

Ha en skön onsdag!
Kram, Ulrika

svartataket sa...

Jag använder min assistent på tyngre grejjer, annars ber jag bara maken o den är snabbare än att ta fram dne som du säger..hahaha

KRAAM