onsdag 14 maj 2008

Vårt sovrum

Idag tänkte jag visa lite bilder från vårt heligaste rum *s*, sovrummet! :) Det är ljust o fräscht, sänggaveln gjorde jag nyligen i ordning, den var ganska grådaskig och hade gulnat lite, men med lite vit färg och en slipning blev den mycket ljusare!
Den här karaffen var jag och kyckte hemma hos farmor i helgen, hon har flytt fältet från sitt hus på landet upp till norrlands skogar till den nya kärleken...(ja, ungdomar...!) så nu får vi hämta o ta vad vi vill därifrån... Blev även några coola vaser, tonvis med böcker och så ett bagage med plantor :) (bilder kommer)

Garderober från IKEA, ni är nog ett gäng här som säkert har samma ;) tyckte om den här för den har lantlig stil, men som med allt annat tröttnar jag säkert inom en snar framtid...

Avslutar med en bild på mina små spöken. Jag satt o försökte klä om tårtställningen till bröllopet och så helt plötsligt hade minstingen dratt en bit tyg över huvudet och vips blev det en lek.

(blunda för all skit i bakgrunden, haha)

Godkväll!

14 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Sicken farmor;) Men vad jättegulligt att ni får ta det ni vill ha!

Vilka söta små spöken!

Kraaaaaam
Annica

Hagbacken sa...

Naturligtvis får du länka t mig..jag har tagit bort länkar...för att ingen ska bli glömd...men jag går in till de flesta!!

Vad fint ni har i sovrummet och vad roligt att få saker av farmor...verkligen fina garderober...de kan du väl inte tröttna på???

Kramizzz

Anonym sa...

jaaa, det var lite att få ur sig idag...:) lär inte hända allt för ofta att man skriver så...XD nä! har farmor din flyttat! LOL! så sjukt söta dom små liven är!! :) kraam!

Vecka - Vecka sa...

Vilka söta spöken du har! Roligt att gå på upptäcktsfärd hos farmor!

Ja, min Max får ersättning och välling blandat i flaska på kvällen innan vi lägger honom. Vid 21-22 tiden. Vet att det står från fyra månader på vällingen (iaf här i Finland) men vi tänkte att någon vecka innan kan väl inte skada.. om det skulle hålla honom mätt och sovande.. Men det har nu inte hjälpt..Tror att det är mest av vana som han vaknar.. Och han somnar också i egen säng, så att vakna upp där borde ju inte vara något nytt.. Får ta i med nya tag nu inatt!
Kram, Lotta

Gårdsromantik sa...

En sån härlig farmor du har!
Klart hon vill ha en riktig norrlänning.

Vilken snygg tapet du har i sovrummet och garderoberna tror jag inte du tröttnar på i första taget.

Kram Maud

Änglahem sa...

Hihi...vilken härlig farmor du har!! rätta takter!

Garderoberna har vi tittat på, men längre har vi inte kommit...nu blir jag allt lite avis här*hihi*.

Söta små spöken!!!

Röra? Vilken röra? Ser ingen!

Gubben och drömhuset jaaaa....funderar och funderar...

Kram, Ulrika

drömmen om vitt sa...

ssååååå fint sovrumm och sängen blev superfin.
ha det gott1
Lotta:)

Södralycke sa...

Så det var spöken! Jag trodde att de provade brudslöjan ;) Riktiga sötigar är de iallafall!

Ha en bra kväll, Kram Johanna

Sara sa...

Vilken fin tapet ni har i sovrummet. Snäll farmor du har :-)
Kram Sara

Katta sa...

Vilken cool farmor! Jättefin karaff i allafall. Gillar er sovrumstapet.Säger som Annica söta små spöken.Kram Katta

Ullis/Leva på landet sa...

Tur du har som kan hämta vad du vill hos farmor. Karaffen var söt.
Tror inte du tröttnar så fort på de garderoberna.

Kram Ullis

Frida sa...

Vilka söta små spöken! Så fint sovrum ni har. Garderoberna är jättefina!
Kram frida

Anonym sa...

Vilka underbara tapeter, får man fråga vart du hittat dem?

karofina sa...

till anonym:
på colorama! :) köpte dem för 2 år sedan, men de finns säkert kvar!
kram karro!