fredag 30 maj 2008

trädgårdstitt o poolbad!

Ojoj nu är sommaren här med värme och sol! Och det innebär ju att poolen dammades av och fylldes med vatten för badsugna tjejer.







Tog en liten tur med kameran i trädgården oxå, här har vi resultatet av pellargonien som jag inte visste hur man planterade i en mjölkanna :) Tack för alla era tips!




Köksingången och en av mina rabatter nedanför, allt i vår trädgård har vi fixat sen vi flyttade in för två år sedan, det fanns inte en glad blomma nånstans, och tomten bestod till större del av singel! Allt är borta och istället ligger där nu en gräsmatta :) Stengången har maken lagt.



Vi placerade sandlådan framför köksingången så de kan leka ostört fast jag har koll på dem när jag lagar mat :)


Ett före-detta ytterdass som numera fungera som redskapsbod, men jag gillar konstruktionen på den, utanför växer Jasmin som som skulle behöva sig en rejäl rensning...





Mitt lilla krydd o grönsaksland, här är jag och knycker godsaker varje dag ;)







Här kommer första bilden på vårt hus! Fler kommer sen när vi bytt fönster på gaveln. Detta är sett från baksidan. Hade jag fått välja hade ju huset varit rött med vita knutar... *keep dreaming*


Det var några kikar från vår trädgård det, skön helg!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ja fy fan, jävla piss skit var det!! Ah... pool... jag vill oxå... nästan värt att gå ner och dra fram den fula som pappa köpte för några år sen.. :P

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka härliga bilder du har tagit. Ser jätte skönt ut med tjejerna i poolen. Nu ska jag njuta av solen hela helgen.

Ha en bra helg! Kram Ullis

Sara sa...

Somriga bilder! Jag gillar färgen på erat hus, jättesnyggt!
Kram Sara

Lina sa...

Hej!
Kikar tillbaka hos dig! Ännu en härlig blogg att besöka! :- )

Vilka härliga bilder du tagit! Ja, nu är verkligen sommaren här! Vi fick inte fram Lilla E:s pool idag, de får vi försöka hinna med i morgon! Undra om den möjligen är för liten för henne iår? Ja, de återstår att se!

Smart placering av sandlådan! Jag har inte koll på vår från köksfönstret. Lilla E fick hjälpa till att skala potatis idag, då har jag koll. Hennes upgift var att lägga dem i kastrullen. De gjorde hon också, men bet i varje! Ja, ja...

Nu ska jag duscha av mig lite trädgårdsdamm. Har rensat i mina odlingslådor, ligger lite efter med att så...

Trevlig helg!
/ Lina

Anna sa...

vad mysigt ni har det! och ella är så söt, längtar tills jag också har barn. hörs vi inte imorgon så får ni ha en underbar resa! tänk på oss när ni slöar i solen! puss och kram anna

Anna sa...

glömde skriva vad fint ni har det! så mysigt! gillar din kryddträdgård. kram

Mjuka sa...

åh vilken härlig trädgård och fint hus. ni ser ut att ha det riktigt mysigt
kramar
M

Änglahem sa...

Så mycket fina bilder från er trädgård!! Kryddlandet är ju fiffigt, entrén är ju jättefint! Vilken kul form på sandlådan! är det taget från utedasset/redskapsboden? Alltid kul med lite annorlunda former.

Färgen på huset tycker jag ser jättefin ut, ovanligt och charmigt med omvänt färgval!

Ha en skön helg i "poolen"*fniss* i helgen!

Jaaaa ni åker på söndag va?? Ha en alldeles underbar "honeymoon"!!

Kramar, Ulrika

Mitt liv - Mina drömmar sa...

vilken härlig tomt ni se ut att ha!

Vilka härliga badtjejer! Mina grabbar tjatade om poolen idag så i morgon blir det till att ta fram och göra i ordning. Det ska ju bli rejält varmt så jag förstår om barnen vill bada...

kram Annica

MiaMaria sa...

Hej Karofina!

Jag måste ju bara gratulera...
GRATTIS TILL ER PÅ ER STORA DAG!
MÅNGA LYCKÖNSKNINGAR!

Vilka somriga bilder du bjuder på. Och härliga bilder från trädgården.

Och erat hus är ju så vackert!

HA´nu det så gott och njut!

MiaMaria

svartataket sa...

Jag tycker ert hus är jättefint som det är i alla fall :)) Krkan blev fin. Singen är inte en rolig trädgård..haha
Hoppas ni får en skön helg!

KRAAM

Hagbacken sa...

Åh vad fin trädgård ni har...vilka fina bilder du tagit!

Jättefint hus...det kan vara ett drömhus UTAN det där röda och vita...tycker erat var jättefint!

Tack för din kommentar..måste bara förtydliga att min 11-åring ville åka till en badplats själv som ligger långt härifrån...som jag sa nej till...

Ha en skön helg!!

Kram Linda