torsdag 8 maj 2008

Nu är lekstugan färdig!

Ja, nästan iallafall :) Bara dörren som fattas, den kommer på i morgon när färgen har torkat. Här kommer ett litet smakprov;



Så här såg det ut inuti innan vi kladdade på lite färg :)







Skönt att det äntligen är klart! Rädisorna har kommit en bit i Emmys grönsaksland oxå, tror alla mina rabatter skriker efter lite regn just nu. Det är så torrt! Idag har vi haft 25 grader i skuggan, blå himmel och jag har bränt mig i ansiktet :( Dessutom håller jag på att kolavippen av pollenallergin, säkert många andra som gnuggar ögonen just nu. Men man kan ju inte låta bli att vara ute och greja för det! Livet leker dagar som dessa!




Sen undrar jag om ni eller om ni känner nån som har några gamla goa barnmöbler stående nånstans som de vill sälja mig. Som ni kanske märkte saknas det ju lite inredning i stugan. Farmor och farfar ska bidra med en spis, men man behöver väl nått att sitta på med? ;)



Trevlig kväll på er!

13 kommentarer:

Södralycke sa...

Kanonfint! Vad gulligt med Emmys grönsaksland jämte stugan :)

Kram Johanna

Vecka - Vecka sa...

Oj vad fint det blir i lekstugan! Verkligen! Snyggt med det svarta golvet! Och grönsakslandet är ju bara för gulligt!

Ha det bra!

Kram, Lotta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hallojsan Karro!


Gud vad det är lustigt ibland jag var precis inne på Södra Lyckes blogg och skulle skriva några rader. Du hade skrivit nästan ordagrannt vad jag tänkte skriva... Jag var oxå sjuk av oro då min katt blev biten av en huggorm...

Härligt det blev med lekstugan. Snyggt med de vita väggarna och det svarta golvet!

Kraaaam
Annica

Anonym sa...

Rackarns vilken fin lekstuga!

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken förvandling ni gjort av lekstugan. Där kommer tjejerna att trivas alldeles förträffligt.

Ha det bra! Kram Ullis

Frida sa...

Vilken skillnad det blev, jättefint! Allergi är inte roligt jag brukar inte få min för än senare på sommaren. Hoppas du slipper din då!
Kram Frida

Anonym sa...

Skitsnyggt ju! Blev ju jättebra! Fan vad solbränd jag blev idag efter vår solning;) Ha det gott vi ses nästa vecka:)
Kram

Sara sa...

Hejsan

Vad söt lekstugan blev. Om du inte hittar några begagnade möbler har väl IKEA trärena barnmöbler till ett bra pris.
Kram Sara

svartataket sa...

Gud vad fint det blir!! ungarna kommer att älska den :))

Trevlig helg!
KRAM

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen!

Du har en liten utmaning inne hos mig, om du vill och har tid eller du kanske redan har gjort den.

Kram Ullis

Nicole sa...

Åh den blev så söt så. Vi tänker också måla dirket på träväggarna och en nästan likadan dörr håller sambon på att göra! Jaa, möbler behövs ju, men ungarna fyller ju snabbt lekstugan med sand, gräs, stenar, skräp...Här lider 3/4 av familjen av pollenallergi, men inte kan man ju hålla sig inomhus nu då vädret är så otroligt!

Hagbacken sa...

Åhh vad fint de får de små liven....

Praktiskt med svart golv...då kan de sulla hur de vill...*s*

Missa inte min tävling....

Kraam på dig!

Anonym sa...

Ni gör så fint i er lekstuga.
Och många bra tips till färgval.
Tackar=)
Ha en bra helg! kram