lördag 31 maj 2008

Födelsedag i förskott...

Min snälla make låter mig alltid ta sovmorgon om helgerna och jag sover - lääänge! Men så idag steg jag upp vid halv 10 och möts i hallen av en förvånad familj som tycker jag ska gå och lägga mig igen...(?) Jag kikade lite över axeln å såg att värsta go-frukosten stod serverad och choklad och paket stod framme. Oj vad förvånad jag blev, synd bara att jag pajjade överraskningen :(


Så vi firade min födelsedag idag, några dagar för tidigt eftersom jag fyller när vi är på Mallis. Åh vilken mysdag vi haft idag, frukosten var underbar med frukter, färskpressad juice, nybakat bröd o annat gott.



Sen packade vi fikakorgen igen och cyklade iväg...


Titta vilken trött goding, hon missade fikat vid sjön och sov som en liten gris i skuggan istället ;)

Måste bara få visa vad jag fick! Jag dreglade som en gnu när jag kikade igenom boken, vill baka cupecakes nu!!

Presentkortet på VILLAGE var inte helt fel, gissa vem som ska shoppa när vi kommer hem nästa vecka? *gnuggar händer* Fick fler Maria Gripe böcker med, är inne i en sån period nu :)

Ja då åker vi i mån, pirrigt men lite ångest känner jag allt oxå, kommer sakna mina små snuttor! Vet att de får de bra hos farmor/mormor men ändå!!! Vill ju pussa och kela!

Nå ja, jag får väl nöja mig med maken, inte så dumt det heller *fniss*

Vi hörs om en vecka gott folk!

Puss o gull!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, så gulligt av dom!! XD Det har jag inte ens tänkt på att du firar din födelsedag där nere... :P Kul!! Jag har ju inte så mycket pengar tyvärr, det är därför jag måste köpa möblerna billigt... däremot ska jag köpa en bäddsoffa/hörnsoffa på Ikea som jag har kollat in. Sjukt snygg! Men den får nog vänta ett tag för jag måste spara ihop pengar till den... :S Jag hoppas verkligen att ni får det underbart där nere gumman!! Mååånga kramar och Pussar Becca!!!

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken gullig familj du har! Vilka fina presenter du fått. Kul att du gillar Maria Gripe. Jag har samlat på hennes böcker i många år, och läser dem om och om igen. Har gillat dem sedan jag var 13 och hörde Tordyveln flyger i skymningen på radion en hel sommar.
Ha det riktigt skönt och njut på Mallis!
Kramar Ullis

Änglahem sa...

Åhhh vad gulligt av honom!! Honom får du vara rädd om!! Sovmorgon? vad är det för någo`???*fniss* Har jag inte haft de senaste 10 åren...nja någon enstaka gång. Väldigt vilken sjusovare de verkar vara då!!!*haha*

Vilken underbar dag ni haft! igen!
*tihi*
Ha det nu så himla underbart på Mallis!!!

Kram, Ulrika

Änglahem sa...

Alltså jag och huvudet!!!!...glömde ju...GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN i förskott!!!!

Kramis

Frida sa...

Grattis på födelsedagen! Låter ju som en mysig dag. Hoppas ni har haft fint väder.
Ha nu en trevlig resa!
Kram frida

Anna sa...

gud vilken underbar bild på ella den får ni rama in. ha en underbar semester nu och grattis i förskott! puss och kram anna

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken härlig familj du har! Supergulligt med överraskningsfrulle:)

Ha en så underbar Mallissemester nu! Och grattis i förskott förresten:)

Kramen

Anonym sa...

grattis i förskott karro! Och har det nu så jäkla skoj på mallis!

kramisar
Lison

Nicole sa...

Sovmorgon låter underbart och överraskningsfrukost oxå! Sovmorgon har jag nog inte hadt sen ungarna föddes. Hmm, kanske skulle vara dags småningom...
Grattis på födelsedagen och trevlig resa! Härliga presenter du fått...

Sara sa...

Vilken härlig start på dagen. Fina presenter fick du också. Jag har beställt Leilas bok, längtar!
Kram Sara

Pixi sa...

Grattis på födelsedagen då o ha en UNDERBAR vecka!!! Einte alls avis..fnys,hihihi =)

Dicksonska våningen sa...

Grattis på födelsedagen! Det måste verkligen vara den lyckligaste tiden i ditt liv just nu! Så roligt att du delar med dig! Jättefint hus ni har! Hoppas att ni har en bra smekmånad och att ni blir bruna och fina!
Kram Annika

Annica sa...

Halloj!

Utmaning hos mig.

Kram Annica

svartataket sa...

Grattis i förskott :)Vilken härlig frukost du fick! Hoppas ni har det underbart på er resa!

KRAAM

drömmen om vitt sa...

Grattis och hoppas att resan blir bra, fina presenter fick du med.
Ha det gott!
Lotta:)

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen...några dagar för tidigt! Jag önskar dig en riktigt underbar vecka med maken på Mallis...där får du sova ut i en solstol antar jag. Vilken härlig frukost - ser underbar ut, överraskning när den är som bäst! Det är klart du kommer sakna dina skatter...men de kommer att få en härlig vecka med farmor/mormor och hur glada kommer inte alla att vara om en vecka när ni träffas igen!
Kramar,
Bella

Lina sa...

Hej!
Grattis i efterskott! Vilken härlig frukost du fick och JÄTTE fina presenter! Leilas bok MÅSTE jag också köpa nu! Dreglar framför TV:n ikväll när hon bakar igen! ;- )

Mallis på smekmånad antar jag!? Vi gifter oss den 23/8! Den 31/8 åker vi också till Mallis! Ingen av oss har varit där innan, men de verkar var ett toppen ställe. Har inte hört någon som varit missnöjd. Kul att få en rapport när ni kommer hem! ;- )

Må så gott!
/ Lina

Vecka - Vecka sa...

Så roligt med överraskning! Och grattis på födelsedagen! Hoppas att ni haft en underbar resa!

många kramar, Lotta